• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٥٦
علوی در نطق پیش از دستور:8-198

تهران نیازمند سازماندهی حضور جدی‌تر داوطلبان در مواجهه با بحران هاست

رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن های شهر تهران گفت: شهر ما نیازمند سازماندهی، آموزش و ایجاد بسترهای عملی برای حضور جدی‌تر و محسوس داوطلبان برای پیشگیری و مواجهه با بحران ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن های شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در صحن شورا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان غزه اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی نسل کشی می‌کند و جهان با این همه تکنولوژی و رسانه در حال تماشای این نسل کشی است و سکوت کرده است.
وی با بیان اینکه امروز روز جهانی داوطلب" است؛ خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران هم از سال 1393 نامگذاری روز چهاردهم آذر ماه هر سال را به عنوان روز ملی داوطلب به تصویب رسانده است.
به گفته علوی هدف نامگذاری روز داوطلب، ترویج فعالیت‌های داوطلبانه در سازمان ها و گروه‌های مردمی، نهادهای محلی و کنشگران فعال اجتماعی برای رسیدن به پیشرفت در سطح محلی، ملی و بین المللی است. 
رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن های شهر تهران خاطرنشان کرد: ما این روز و هفته کار داوطلبانه از 14 تا 21 آذر ماه را برای توجه به افزایش سرمایه اجتماعی، مناسبتی مهم و ارزشمند می دانیم و آرزومندیم روزی تهران را شهری دوستدار و حامی داوطلب معرفی کنیم.
وی ادامه داد: شهری که شهروندان نسبت به آن تعلق خاطر داشته باشند، احساس مسئولیت کنند و دغدغه بهتر شدن شهر خود را داشته باشند و در این راه تلاش کنند.
علوی تأکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم برای اداره شهر، موظف به بستر سازی برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در اداره شهر هستیم نه افزایش عمق و دامنه تصدی گری ها. این را قانون اساسی، قوانین جاری، برنامه های توسعه، مقرره های قبلی شورا و مشی و سیاست های شورای ششم هم تأیید می کند.
رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن های شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری از ظرفیت های قابل توجهی برای گسترش فضای کار داوطلبانه و جهادی در تهران برخوردار است؛ افزود: در موضوع محیط زیست شهری به ویژه مدیریت پسماند که از مسئله های بسیار مهم شهر به شمار می رود زمینه‌سازی برای بهبود عملکرد و نقش عملی و نظارتی تشکل های مردمی از اهدافی است که در طرح جامع مدیریت پسماند مصوب شورای شهر با صراحت مورد توجه قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: زمینه سازی برای ترویج آموزش های همگانی مشارکت محور به ویژه برای رفع اثرات سوء اجتماعی فرایند جمع آوری و حمل و نقل پسماند مسئله بسیار مهمی برای مشارکت داوطلبان است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: